Meryl Streep, dla mnie najlepsza


Dzisiaj dla odmiany będzie o aktorce. A właściwie o Aktorce.
Dla mnie najlepszej na świecie.
Będzie o Meryl Streep.
Znam ją od zawsze, to znaczy oglądam ją od zawsze.

Nie znam wszystkich filmów, w których zagrała - ostatnio mam plan, żeby je wszystkie zobaczyć - może się uda.
Kilka jednak widziałam.

Do moich ulubionych należą "Zakochać się", "Dom dusz", "Co się wydarzyło w Madison County", "Godziny", "Jedyna prawdziwa rzecz", "Kochanica Francuza", "Pożegnanie z Afryką".
Lubię "Diabeł ubiera się u Prady", bardzo podobał mi się "Julia i Julia", a ostatnio "Mamma Mia" poprawia mi nastrój, kiedy robi mi się naprawdę smutno.
Właściwie to po tym ostatnim wymienionym filmie znowu bardziej zainteresowałam się panią Streep.
Bo mnie po prostu zafascynowała.

Film, jak niektórzy uważają, sam w sobie jest słaby.
Nie jest to rzeczywiście ambitne kino.
Tylko co z tego,skoro ogląda się go z uśmiechem na twarzy od początku do końca?
Skoro zagrany jest tak doskonale?
Być może bez Meryl Streep nie byłby tak dobry, ale skoro ona tam jest, to nie ma się czego przyczepić.
Zafascynowała mnie dlatego, że zagrała na 100 %, a właściwie to chyba na więcej.
Nie wiem dokładnie ile miała wówczas lat, ale trochę ich już miała, a energii i fantazji może jej pozazdrościć niejedna młodsza aktorka.

Przeczytałam gdzieś, że Meryl Streep to aktorka, która potrafi zagrać wszystko twarzą i był to właściwie zarzut, choć według mnie to wielki komplement.
W "Mamma Mia" świetnie śpiewa, pięknie tańczy, biega, skacze, wspina się na dach i balansuje na krawędzi. Jest po prostu genialna.
Gdybym nie widziała, nie uwierzyłabym.

Tylko, że właściwie nie ma się czemu aż tak bardzo dziwić. Do "Koncertu na 50 serc" nauczyła się przecież  grać na skrzypcach, w "Julia i Julia" mówi z niesamowitym akcentem, tak samo zresztą jak w "Żelaznej damie". W "Wyborze Zofii" dużo mówi po polsku.
Potrafi chyba zagrać wszystko i każdego. W serialu " Anioły w Ameryce" w jednym z odcinków zagrała rabina i naprawdę jej nie rozpoznałam, tylko głos wydał mi się jakiś znajomy.

Meryl Streep jest świetną, genialną, wielką aktorką i na dodatek, na nasze szczęście, bardzo pracowitą, dlatego możemy się cieszyć jej rolami na różne sposoby  i miejmy nadzieję, jeszcze bardzo długo.

Wiem, że nic nowego nie napisałam na jej temat, ale celem tego postu nie było dostarczenie nowych informacji, a jedynie wyrażenie mojego podziwu dla aktorstwa i talentu Meryl Streep.

Komentarze

Popularne posty